Hoe krijg ik de warmwaterkraan van de douchekraan weer open? zie uitleg...

na 3 weken afwezigheid krijg ik de kraan van het warme water niet meer open. geen ene sleutel past erop, hij zit muurvast. wat moet ik doen? de koude kant doet het gewoon. het is een simpele douchekraan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heb je hem dichtgekregen als er geen een sleutel op past?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
na 3 weken afwezigheid en dus niet gebruiken kregen we hem niet meer open.

Het beste antwoord

Koop twee passende doppen bij een ijzerwarenhandel/loodgieter. Sluit je hoofdkraan en haal je kraan los en dop de leidingen af.
Nu kun je de hoofdkraan weer openzetten, alleen een tijdje niet meer douchen.
Leg je kraan in een emmer met water en schoonmaakazijn gedurende 24 uur. Daarna voorzichtig proberen de kraan weer gangbaar te maken.
Vervolgens in omgekeerde volgorde weer monteren.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel.

Andere antwoorden (1)

Als het een mengkraan met douche stang is kan u beter de stang eraf schroeven en dan kan u in dat gat ontkalker gieten want het is de kalk die u warmwater kraan blokkeert.

Als u een afbeelding kan meegeven is het ook beter te beoordelen want er zijn nog mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
De douchestang zit nooit aan de mengkraan vast en hoeft ook niet ontkalkt te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weeral voorbarig met de - .
Een doucheSTANG zit altijd bovenop de mengkraan terwijl een doucheSLANG onderaan hangt. Bovenaan kan u dan die stang verwijderen en product ingieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trouwens het gaat hier niet om de douchestang te ontkalken maar dat men product in de vrijgekomen opening van de kraan kan gieten zonder die van de muur te moeten halen.