Is er een spuitbus die echt chroom/spiegel effect kan immiteren?

Ik weet er bestaat deze verf voor drukspuiten, maar ook in een spuitbus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Enige jaren geleden kocht ik bij de Praxis een spuitbus, chroom.
Zelf verwachte ik er niet zo veel van, maar de resultaten waren geweldig!!
Het hecht op vrijwel alles, is snel droog en lijkt precies op chroom.
met de kerst gebruik ik het om harde blaadjes, zoals hulstblaadjes, zilver te spuiten, het hecht dus ook op levende planten met glad blad.
Een ding weet ik niet zeker, of het nog in de handel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt eddijst, zal es kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee Ed maar dat is niet echt het chroom "spiegel" effect waar ie op zoek is.
En eerlijk gezegd dat kan niet uit een spuitbusje. Echt (spiegel)chroom kan enkel op een koperlaag aangebracht worden en niet uit een spuitbusje. Voor decoratie doeleinden kan het op alles maar dan zeer tijdelijk. Ik zoek het al jaren in de vakhandel maar niemand kan mij garantie geven dat het effectief is (behalve voor Kerst).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja toch wel hoor, het is voor 100 % het chroom effect.
Ik wist echt niet wat ik zag, dacht ook dat het niet kon, de bespoten kersttakjes hebben een aantal maanden in een vaasje gestaan, waar uiteindelijk de blaadjes indroogde, maar het chroomeffect nog steeds zo was.
het werkt alleen op zeer gladde oppervlaktes.
Echter hoe lang het zo blijft, dus langer dan een aantal maanden, weet ik niet.
Het merk spazstix heeft ook deze spuitbussen.
Maar is wel moeilijk te verkrijgen.
Meestal bij modelbouw zaken.
Misschien moet je eens een advertentie zetten op marktplaats .
Succes ermee.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sanx