wij hebben de badkamer met een kunstof vochtwerende delen maar nu zitten er allemaal zwarte spikkels op het plafond kan je dit nog overschilderen?

Zo ja met wat voor verf of latex moet ik dit dan doen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Begin eens met schimmelwerend spul zoals HG schimmel, vocht en weerplekkenreiniger en de kans is groot dat je helemaal niet meer hoeft te schilderen.

Als je die vochtwerende kunststofdelen wil schilderen, moet je er rekening mee houden dat ze heel glad zijn en dat je dus eerst een kunststofprimer moet gebruiken om te zorgen dat je verf blijft zitten. Met gewone latex zal dat zeker niet lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Nog een tip: zet na het douchen een raam open en als je dat niet hebt, de deur. Maak ook alles droog na het douchen, dat voorkomt ook schimmelvorming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Wij hebben ook wel eens zwarte spikkels, omdat er geen raam in de badkamer zit. Mijn vader heeft het weggehaald met HG spul en nu zetten we bovendien de deur open - al een tijd geen spikkeltje meer te zien.
De zwarte spikkels op je plafond zijn schimmels ten gevolge van een slechte ventilatie.
Dat probleem zul je dus als eerste moeten aanpakken.
Zorg dus voor een goede aftuiging en een spleet van ca. 2 centimeter onder je deur. Je kunt het beste ventileren met de warme lucht uit je woning, deze kan namelijk meer vocht bevatten(en dus ook afvoeren) dan koude buitenlucht. Hoe dus je raam dicht als je net gedouched hebt. Een goede indicatie dat het meeste vocht uit je badkamer weg is, is als je spiegel vrijvan condens is.
De beste oplossing voor je plafond is om deze te vervangen voor een plafond van gipsplaat. Gips heeft namelijk de eigenschap dat het vocht kan opnemen in een vochtige omgeving en dat het dit vocht kan afstaan als het weer droog is. Hierdoor krijgen schimmels minder kans.

Succes!