Kan je nieuw hout dat 1 keer is gebeitst, gewoon verven?

Ik heb onze nieuwe lambrizering nu 1 keer gedaan met beits op waterbasis, het was de bedoeling dat het wit zou worden maar ik zie geen enkel verschil met voor die tijd. Nu kan ik natuurlijk proberen om meerdere lagen over elkaar te doen maar wil wel graag weten of ik het ook gewoon kan verven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan.

Beits op waterbasis kan je zowel met waterbasis lak als met lak op oliebasis aflakken.

Ik zou persoonlijk eerst een goede laag grondverf zetten, omdat dat zorgt voor een betere hechting & daardoor duurzamer resultaat. Zeker omdat de laklaag wit moet worden: Een keer wit grondverf en twee keer lakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan zeker, wel eerst even gronden, probeer anders whitewash-beits, geeft een heel mooi resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jelle zal het doen! Jelle zal het doen!.
Het ant woord van Jelle is goed omschreven.
Dan iets over beits op waterbasis. Beits dringt meer als
verf dieper door in het hout, en blijft de kleur dus achter tegenover verf die meer op het hout hecht. Dus als je een
mooie kleur wildt krijgen kun je beter verf gebruiken.