Hoe moet ik over glasvezelbehang heen verven?

Wij hebben glasvezelbehang dat nog niet eerder geverfd is o.i.d. Graag willen wij dit een leuk kleurtje geven. Met wat voor soort verf en met welke kwast kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Behalve het schilderen op zich is het belangrijk dat u het behang goed afwast met St-Marc zodat die perfect ontvet is.
Dan pas zal u verf goed hechten.
Het schilderen op zich is hier al voldoende uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vziw is glasvezelbehang er juist om overheen te schilderen, dat hoef je niet voor te behandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet voorbehandeld te worden als dusdanig maar het hangt er al een tijdje en dan is het belangrijk dat volledig ontvet is en zuiver staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets wat velen even vergeten. Behang moet schoon en vetvrij zijn om een goed resultaat te behalen. +

Andere antwoorden (3)

Gewone muurverf en een roller voor de grote stukken en een gewone kwast voor de hoekjes en randen werkt prima. We hebben zo al drie kamers perfect geverfd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "gewone muurverf"? En wat voor soort roller heb je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je koopt verf waar muurverf op staat. Je loopt de kans dat je het meerdere keren moet verven als het geen monodek is maar ook met monodek kan het resultaat wel eens tegenvallen. Verf kun je ook in alle kleuren laten mengen. Roller: ook niet zo moeilijk, gewoon een vachtroller nemen. Laat je informeren in de bouwmarkt, daar zijn die mensen voor.
Overigens: hoe kun je glasvezelbehang niet geverfd hebben? Dat ziet er toch niet uit? Is het wel glasvezelbehang want dat heeft allemaal gaatjes waar je de muur gewoon doorheen ziet.
Geen probleem.. Gewoon goed dekkende muurverf aanschaffen en laten mengen in de gewenste kleur bij de bouwmarkt.. Gaat altijd goed..

Laat je niet verleiden tot de aanschaf van hele goedkope verf want die dekt vaak niet in 1 keer en dan ben je soms wel 3 x bezig.. Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon Latex en (laten) mengen met de gewenste kleur. Aanbrengen met een blokkwast, dan heb je kans dat je in 1 keer klaar bent!