Randafwerking tapijt (festonneren e.d.) is duur. Ik las eens iets over het gebruik van autolak tegen het rafelen. Werkt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (1)

Dat helpt inderdaad om het verder raffelen tegen te gaan.
Als het een kunststof tapijt is kan u die losgekomen draden ook samensmelten met bv een aansteker. Wel voorzichtig zijn dat de draad enkel smelt en niet begint te vlammen want dan wordt die zwart.

Toegevoegd na 1 dag:
Met een 2 componenten epoxylijm zal het ook lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met autolak kan dit zeker.Best twee komponenten, blanke of gekleurd.Met polyurethaan of synthetische lak gaat dit ook.Zoals eerder aangehaald, dichtschroeien kan ook met soldeerbout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is autolak beter dan lijm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Autolak zal hard worden en niet blijven kleven.
Tenzij u een lijm gebruikt die keihard wordt zoals Bison Kombi-snel Epoxylijm gebruikt.