Hoe vind ik het punt wat enige verstopping veroorzaakt? Afvoer keuken loopt traag weg? Kan grind in afvoer regenwater een oorzaak zijn?

Heb al met 5 meter veer geprobeerd, soda, heet water met afwasmiddel, koffiedrap. Helpt iets, maar probleem komt steeds terug.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Alvorens alles open te breken kan u beter eerst een krachtige ontstopper toepassen en daarna onderhouden met een biologische afvoerreiniger.
Omdat het steeds weerkerend is zal het waarschijnlijk een verstopping zijn ten gevolge van vet.
Met HG duo ontstopper kan u zeker de verstopping oplossen.
Nadien onderhouden met een biologische ontstopper om preventief het vet oplossen en nare geurtjes wegnemen door het wekelijks toe te passen.

Zeker aanbevolen, succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral als het wat dieper zit, zou ik het met heet water wat extremer aanpakken.

Welke methode je ook gaat toepassen, eerst alles opwarmen:
Stel de geiser of Combi-ketel zo hoog mogelijk in. (Standaard is rond de 60 maar dat kan een stuk heter)
Een paar minuten laten lopen (langer als het heel langzaam loopt) en dan een paar pannen kokend water erachteraan.

Daarna de andere methodes.
Oppassen met ontstoppingsmiddel, sommige generen warmte zodat het al zeer hete water in de afvoer kan gaan koken en dan kan er kokend water uit spuiten/spetteren. (dat is mij nog nooit gelukt trouwens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je een compressor of leen er een .stop de slang in de afvoerleiding en luchtkaan openen.volop water laten lopen en goede kans dat het borrelende water de verstoppping ongedaan maakt.doe dit vaak en heel vaak succes.riool ontstoppings bedrijven passen deze methode ook toe.