Wat is een goede lamineermachine?

Dus welke krult niet de lamineervellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er ook aan wat je wilt lamineren en met welke dikte lamineerfolie. Lamineer velle of lamineer hoezen. En de manier waarop, warm of koud. Enige toelichten vereist :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm, dikte is om het even. Zowel dikkere als dunnere krullen bij mij. Op mijn werk is een machine die helemaal niet krult, Dus het kan wel.
Ik vraag me af welke dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie hebben in ieder geval nooit klachten over de lamineermachines die wij verkopen van het merk Fellowes van 90-250 Euro excl BTW.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de goedkoopste dus :p

Het beste antwoord

Ik weet niet of je dit merk hier ook kunt kopen, maar ik heb een Olympia A280 en een pak lamineervellen in verschillende maten.
Begin dit jaar gekocht bij Kaufland, ( voorheen Famila) in Duitsland, voor samen €15.
Ik kan er koud en warm mee lamineren, ZONDER krullen, en ben er zeer tevreden mee :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb er ooit eentje bij de Liddle of Aldi (weet niet meer welke van de twee, sorry) gekocht en die doet het prima.
Je moet wel de vellen er goed om in doen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het krullen ligt niet aan de lamineermachine, maar aan het soort lamineerhoezen wat je koopt. Goedkope en dunne kwaliteit gaat krullen. Let ook op de temperatuur die aangegeven wordt op de lamineerhoezen, die moet overeen komen met de hitte van de lamineermachine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.
Is het alleen voor hobby of voor professioneel gebruik?Lamineer je zelden iets heb je geen eens een lamineermachine nodig.Pak de strijkbout er maar bij,dat werkt net zo goed.
Begin op een lage temperatuur b.v wol/zijde..aanvankelijk van de dikte van de hoezen en leg een theedoek op de lamineerhoes.Strijk er een paar keer overheen,goed aandrukken,en controleer regelmatig of het al plakt.Heeft het nog niet het gewenste resultaat,strijk dan nog een paar keer en zet eventueel de stand van de strijkbout iets hoger.
Deze methode werkt perfect..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook zo een van de Aldi en koop de hoezen altijd als ze in de aanbieding zijn bij de Aldi. Nooit problemen met omkrullen. Wel een tip is om de machine langer warm te laten worden dan tot het lichtje groen is, want anders lamineer je niet in één keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede lamineer machine kopen dan zit je al gauw op de meer bedrijfsmatige machines.