Als tomatenbladeren slap gaan hangen dan is, of de themperatuur te laag voor wat langere tijd, of een is een schimmelziekte in de plant gekomen, te zien aan bruine stukjes blad of geheel bruine bladeren, dit kan gebeuren door te lage themperatuur en/ of te hoge luchtvochtigheid.
Te weinig water gegeven zal niet, dat had je wel gezien/geweten, maar te veel water kan wel, dan immers rotten de wordtels van de plant en kan daardoor geen water meer opnemen, dus slap hangen!
Dit komt vooral voor bij planten in pot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ed..Dit is echt waardevol;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt,ze zit in pot en weliswaar in te koude omgevig.heb ze nu in wat warmere omgevevingstemp.gezet.nu is het afwachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord ,volgens mij het beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Lekker laten hangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde als met alle slaphangende dingen..Lief voor zijn;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan komen ze van zelf weer rechtop te staan ;-)hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Josephina;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Damessssssssssssssssss.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Ed;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grapje Ed ;-) hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihihi wat een leuke conversatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje vrijdagmiddagniveau hier :p
Als je ze aan de struik slap hebt hangen, dan staan ze on de zon en doen ze dit om vocht verlies te voorkomen.
Het is ook mogelijk dat ze water nodig hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de plant buiten staat is het voorbij met de plant en kun je hem in zijn geheel uittrekken,en als de plant binen staat en het betreft de onderste bladeren kun je die afsnijden,als alle bladeren van de plant slaphangen had je ham eerder water moeten geven en moet je nu een nieuwe aanschaffen.