Hoe maak ik een klein gaatje in een wijnfles?

Ik wil graag in een wijnfles een klein rond gaatje maken ter grootte van een pen +/- het gat moet komen op de zijkant van de fles. ik heb geprobeerd een gat te boren en met een priem te maken maar dit lukte niet. Iemand een goed idee?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Daar zijn speciale glasboren voor te koop. Kun je bij de betere bouwmarkt of ijzerhandel kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard eerst even een glasboortje aanschaffen (zijn niet zo duur) en dan met een kolomboor op een hele lage stand boren, het beste is om klein te beginnen en dan naar groot op te boren.

Je kunt dan de fles het beste vastzetten in een bankschroef met een handdoek eroverheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals eerder genoemd een glasboortje ter grote van het te maken gat.
plak op de plek waar het gat moet komen een stuk schilderstape om uitglijden van het boortje te voorkomen.
neem de tijd en zet niet al teveel druk op de boor.