Ik probeer een lamp aan te sluiten waarom werkt dit niet?

Weten jullie waarom mijn lamp niet gaat branden? De lamp zelf hangt ergens anders maar is al verlengd geweest met een stuk kabel en die kabel komt daar in uit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Sluit bruin aan bruin en blauw aan blauw dan gaat het goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel simpel je hebt de bruine draad en de blauwe draad in hetzelfde gat van het kroonsteentje gestopt. Dat geeft geheit sluiting. Je moet een van de twee in het gat ernaast doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet dat 2e kroonsteentje waar die 2 draden inzitten ertussen uithalen en de twee aparte draden op het kroonsteentje dichtst bij het plafond per kleur erin doen. Die gele draad, kan je vergeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
dus ook dat kleine stukje blauwe draad, weg ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geachte Ik heb het 2de kroonsteentje verwijderd en die 2 draden daar in gestoken de lamp brand nu wel, maar ik krijg de lamp niet meer uit met de schakelaar?
Ik zie op je foto een blauwe draad zitten, door blauw gaat de stroom terug.
Maar er moet voor licht, ook een draad naar de lamp toe waardoor de stroom naar de lamp gaat, dat hoort een zwarte draad te zijn.
Die zwarte draad komt uit je lichtschakelaar en gaat daar als een bruine draad naar binnen en komt er als een zwarte uit.
Bij zwart heen en blauw terug brandt je lamp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Goed uitgelegd, +1. Maar bij wisselspanning is er niet echt een draad waar de stroom 'terug' gaat. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ed, goede uitleg van dat in en uit, zo begrijpen de mensen dat beter.
Het komt erop neer dat u een gesloten kring moet creëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape wil het simpel houden.
depauwroger juist.
Dat enkel luchterklemmetje waar nu die 2 draden van uw lamp inzitten mag er tussenuit.
Die 2 draden sluit u aan zoals op bijgevoegde tekening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op elk van die dubbele luchterklem komt één draad van uw lamp, kleur op kleur.