ik wil een gewone deurbel die op electr werkt aansluiten op een oud draadnet dat vroeger gebruikt werd om de deur van op afstand te openen, kan dit?

Vorige eigenaars hadden een deurbel op batterij aan de deur die toegang geeft aan de tuin, naar die deur in kwestie loopt een bekabeling naar het huis om van binnenhuis de deur te openen. die bekabeling ligt er nog steeds en ik wil afstappen van de deurbel op batterij, is er een mogelijkheid dat ik een deurbel die op elektriciteit werkt kan aansluiten op deze reeds bestaande bekabeling en dat ze werkt natuurlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja als daar verder geen gekke dingen mee zijn gedaan moet die bekabeling nog wel werken. Let op dit moet wel zwakstroom zijn! Ga even met een multimeter meten of er nog spanning opstaat, als je dat niet hebt: gewoon een el. deurbel erop aansluiten. Zie je vanzelf of het werkt of niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor alle veiligheid moet u het soort bedrading bekijken want als die geplaatst is met oude "beldraad" dan is die enkel voor laagspanning geschikt en niet voor 230 Volt.
Plaats hier desnoods een foto zodat wij die kunnen beoordelen.
Dus ja het kan als u de juiste bedrading heeft, anders is er brandgevaar !