Waar moet ik in een Nederlandse winkel precies naar vragen als ik een "100psi poly tubing/irrigation hose" nodig heb?

Is het iets als een tuinslang of is het een veel hardere buis?
Psi is pound-force per square inch, wat is in Nederland de gebruikelijke druk-eenheid voor buizen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Drukeenheid in NL is bar. 100 psi is ongeveer 7 bar. Aangezien ze het hier hebben over tubing/hose, heb je het hier over een waterslang. Dus een slang die een druk van ongeveer 7 bar aankan:

http://www.evi.com/q/100psi_in_bar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je antwoord :)
Geven ze in Nederland in kluswinkels bij slangen ook standaard aan hoeveel bar het is, of is de drukeenheid hier niet zo'n gebruikelijk criterium?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De druk(eenheid) staat op de slang gedrukt!
1 bar is 14,5 psi. Dus 100 psi = 6,89 bar.
Dit is de zwarte polyethyleen buis voor KOUD water toepassingen zoals irrigatie.

Voor uw specifieke toepassing bestaan er bestaan 2 types.
De gewone ronde buis als toevoerleiding maar ook de platte (ovale) voorzien van kleine gaatjes voor het besproeien.
Er bestaat ook ganse reeks speciale koppelstukken.

LET WEL dit is niet de klassieke tuinslang.