Kan een vuur maken naast een asbest schuting?

Iibwil een kamp vuurtje maken in de buurt van een asbest schuting ongeveer 1.5 meter er vandaan. Uiteraard gaat de schuting niet inde brand steken maar kan het kwaad om zo dichtbij asbest een vuur te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Asbest werd onder andere gebruikt wegens de hittebestendige eigenschappen, sterker, het is een onbrandbaar middel. Vandaar ook de toepassing in kachels en schoorstenen. Je kunt je vuurtje dus gerust daar maken waar je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen de duim omlaag drukkers..wat klopt er niet aan dat antwoord? Ow wacht, anoniem tegen zijn, dat is het natuurlijk.
Ivana
11 jaar geleden
Een plus tegen de minnen, want je antwoord klopt als een bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet dat men niet oneens mag zijn, vind het alleen wat flauw als het niet wordt onderbouwd. Maar goed, van de andere kant, men zal daar wel redenen voor hebben.
Het is wat betreft brandgevaar heel veilig om een vuur te maken bij een asbest schutting, want het vuur zal niet snel overslaan. Aan de andere kant, als het vuur wel hard brandt, bestaat de kans dat er asbestdeeltjes van de schutting loslaten en in de lucht komen. Daarom lijkt het mij toch geen goed idee.

Weet je zeker dat het een asbest schutting betreft? Die komen niet zo veel meer voor.