Hoe converteer je een Histor Kleurcode naar een RAL-kleurcode?

Bijvoorbeeld voor de histor kleur: 0303-Y28R

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vrij oude pot verf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien heb je de ral-code wel niet nodig. Bij elke bouwmarkt kun je je eigen verf mengen. Je huidige pot wordt gescand en dan wordt er een nieuwe pot aangemaakt. Heb je de oude pot niet meer, dan kan je met deze gegevens naar de bouwmarkt. Weet niet of ze dit kunnen verwerken maar het is de moeite waard: http://www.color-swatches.com/histor/histor-compleet/wisselwerking/0303-y28r/swatch.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie vraag. weet niet of het mogelijk is, maar weet wel dat er verf te bestellen is in de kleurcode van een ander merk. bij mijn weten zijn ral kleuren en tinten 'vaste' kleuren, en weet uit ervaring dat er bv van grijs heel veel kleuren zijn die wel overeenkomen met Ral, maar het nét niet helemaal zijn. mooi kleurtje overigens ;-)
(heb hier en donkerdere tint van op de muur zitten: Histor forel laten mengen van het merk Sigmatex voor buitengebruik) hier kon ik info vinden over de kleur (kan het niet kopieren en plakken) mogelijk kan je hiermee verder?
http://histor.kleurenstalen.nl/details.php?id=812ad5399b9dcb59f8ce6ba05e0e3e71 misschien heb je ook wat aan deze link (er is verf maar ook info te vinden, al dan niet door info op te vragen via mail) http://www.budgetverf.nl/ succes voor het geval je creatief bezig gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine toelichting: Op het werk moeten we een kleur opnemen, zodat we die aan de fabriek kunnen doorgeven en zij daar de juiste kleur op kunnen spuiten.
Kennelijk (weet niet zeker) wil deze RAL-kleurcodes hebben.
Nu kwam mijn baas op de afdeling met het kleurprobleem. Ze wilden bij de bouwmarkt wat kleurstalen meenemen. Ik ving dit gesprek op en zei dat ik thuis een kleurwaaier had.
Die is dus nu van Histor en heeft dus geen RAL-codering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet gewoon een ral kleurenwaaier hebben. In de industrie werken ze alleen met ral kleurcodes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders kijk eens hier:
http://ralkleuren.com/ral-kleurenwaaier.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Haelenaar, bij mij zien die kleuren er anders uit als bij jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik. Maar daarom moet je ook een ralkleurenwaaier hebben. Op een andere manier lukt het je niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
GD
bij een fabriek beschikken ze toch wel over de mogelijkheid om een histor kleur op kleur te mengen zodat er geen RAL nummer aan te pas komt om de goede kleur te door te geven?

Antwoorden (1)

Je kunt het alleen maar doen door die NCS waaier waar deze kleur uit komt naast de RAL waaier te leggen.En dan te vergelijken welke kleur er het beste in de buurt komt.Dat zal nog tegenvallen daar het aantal RAL kleuren maar beperkt is.Ik weet waar je naar toe wilt omdat je iets wilt kopen wat alleen in RAL kleuren verkrijgbaar is.