Hoe kan ik het beste kunststof schrootjes zagen?

Liefst wel met de middelen die we beschikbaar hebben.
Ik moet naar mijn moeder toe om ze te zagen. Zelf heeft ze geen zaag. Dus ik moet wat meenemen.
Is een decoupeerzaag geschikt? Volgens mij heb ik daar alleen houtzaagjes voor, maar als die echt niet geschikt zijn, dan kan ik eventueel een ander zaagje kopen. Voor metaal?
Zou een gewone handzaag voldoen?

Volgens mij is een grote metaalzaag (beugel) het beste, maar ik heb alleen een kleine babyzaagje. Dat gaat uren duren.
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (4)

Met een houtzaag is de afwerking vrij ruw, het hangt er natuurlijk vanaf of de zaagsnede achteraf zichtbaar is of bedekt wordt door bv. een plint. Het beste kan je volgens mij in de doe-het-zelf zaak een metaalzaagbeugel kopen, kost enkele euro's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met uw decoupeerzaag is dat best te doen met een metaal zaagblad erop. Daar bestaan ook verschillende gradaties is, neem een niet te fijne want die gaan stroppen.
Met om het even welke handzaag wordt dit een zware klus.
Als het maar om een paar sneedes gaat kan u dit mooi met een grote handbeugelzaag doen als het er echt om te doen is om in stukjes te zagen, uw decoupeerzaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stroppen, op stroppen, opstropping = ZN :-)
Dat die kunststof zaagafval door de hitte kan blijven kleven in de tanden van uw zaagblad.
Een gewone handzaag, mits scherp en met niet al te grove tanden voldoet. Rustig zagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik deed het met een beugelzaag waar je bv. ijzeren leidingen mee doorzaagt, er zit een fijne vertanding op het zaagblad, dat kartelt niet.