GOEDKOPE oplossing gladde tegels terras?

Het is een tegelterras dat bij de minste regendruppels echt spiegelglad is. (het zijn gladde keramische tegels die je eerder in een keuken zou verwachten, maar hier hebben ze er dus een terras van gemaakt!)
We hebben een zoontje van 2 jaar die al 2x vreselijk gevallen is, ik ben al verschillende keren uitgegleden + nog veel andere mensen die hier op bezoek komen.
Kortom, het is écht gevaarlijk EN ik ben het moe dat ik mijn zoontje niet met een gerust hart kan laten spelen.

Ik ben al een tijd op zoek naar een makkelijke en goedkope oplossing ==> we willen echt geen honderden euros uitgeven aan een antislip-oplossing die er binnen 2 jaar waarschijnlijk toch uit gaat.

Ik zal even opsommen wat ik tot nu toe gevonden heb:
Kunstgras (eventueel 2dehands?)
Antislip-tape
GRIT-platen
antislipproduct vloeibaar
Rubbertegels
Roofing??
Zandstralen?? --> denk dat de tegels zullen barsten

Hebben jullie eventueel idëeen die niet zo duur zijn? Kom steeds aan een bedrag over de 200€ (34m²).

Bestaat er eventueel een lijm die ik erop kan "smeren" waar ik zand in kan verwerken?

Ik hoop hoop hoop dat er iemand een geweldig en betaalbaar idee heeft (rekening houdend met dat we het terras binnen dit en max 4 jaar uitbreken --> dus geen beton opgieten etc)?

Wie maakt deze ongeruste moeder gelukkig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Rond een tientje koop je HG antislip, lees wel goed de gebruiksaanwijzing, want je moet vooraf ontvetten en nog wat handelingen doen, na de behandeling, maar het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Hg heeft ook alles,
wel 1 liter per 4 m2 nodig, dus het zal rond de 100,- kosten, zonder het ontvetten, maar makkelijker dan dit gaat het niet.
http://nl.hg.eu/userfiles/product/info/NL/128214_440_Permanente_anti-slip.pdf

Andere antwoorden (3)

Met zandstralen zullen ze niet breken, maar dat is voor een groter oppervlak ook niet echt goedkoop, ook niet als je het zelf doet want het materiaal is om te huren best duur.

Ik zou het schuren, dat kan eigenlijk met elke schuurmachine, maar hoe groter hoe sneller.
Bij een groot terras zou ik er zeker een huren.
(je kan zelfs met de hand en een schuurpapiertje testen of het werkt)

Je zou er sleuven in kunnen slijpen met een haakse slijper, of met een instelbare muurfrees. Maar de randen worden dan misschien wel scherp. Voor kleine kindervoetjes niet zo fijn.
(de scherpe randjes zou je kunnen glasscheuren)

Met goeie flexibele tegellijm een zeer dun laagje erop smeren,
normaal doe je dat in een badkamer als je over oude tegels gaat tegelen als hechtlaag.
Je smeert het erop en haalt bijna alles er meteen weer af.
(je bent in de badkamer bezig, dus je hebt vast wel wat tegellijm liggen waarmee je dit kan proberen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou (spaarzaam) mortel op het terras kunnen gooien. Dat zal tenminste gedeeltelijk uitharden, waardoor er een steenachtige laag overblijft. Om het niet al te lelijk te laten worden zou je de mortel kunnen mengen met een kleurstof in de kleur van het terras.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tegels omkeren? Kost niets en de onderkant is gegarandeerd veel minder glad.