Waarom valt bij mij thuis steeds de stroom uit? zie uitleg.

Steeds als het onweert en de bliksem slaat in de buurt in dan knalt de aardlek bij mij thuis eruit. Het is irritant omdat iedereen zich als het 's nachts gebeurd verslaapt en misschien ook wel gevaarlijk. weet iemand wat ik eraan zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een goed idee, ga ik doen!

Het beste antwoord

De aardlekschakelaar is juist bedoelt voor de veiligheid, dus bij blikseminslag, schakelt hij de stroom uit, voordat er schade kan ontstaan.
Vaak komt de spanning van de inslag, via de grond en de aarde je huis binnen, maar gelukkig schakelt hij dan de stroom uit.
Misschien is het mogelijk een wat zwaardere aardlekschakelaar te plaatsen, laat je daar even over informeren door een deskundige.
De laatste tijd is er wat vaker onweer dan normaal, anders heb je hier weinig last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, de waarde mag 300mA zijn voor de ganse installatie maar 30mA voor de vochtige ruimtes zoals badkamer, washok, buitengarage, enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie aanvulling!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat hij uitschakelt, anders had je een hoop schade.
Als de bliksem ooit in je buurt inslaat komen er nog bliksems. Die schijnen voorkeur te hebben voor bepaalde plaatsen. In mijn dorp vallen ze alle jaren op 2 bepaalde plaatsen. (ongeveer)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ depauwroger: niet in NL.