Hoe bevestig je een plaat acrylglas tegen een muur?

De plaat is natuurlijk doorzichtig, dus met lijm krijg je waarschijnlijk een heel lelijke tekening door het glas heen.
De plaat moet strak op de muur komen, ter bescherming van de muur zelf.

De muur is geverfd met latex.

11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Gezien uw vorige vraag had ik die eigenlijk een beetje verwacht.
Rondom een gat boren van diam. 4,5 mm, om de 15 cm.
Op zo een 5 cm van de kant en voorzichtig want die plaat breekt gemakkelijk als u te geweldig bent en vooral mooi vlak leggen zodat ze goede steun heeft.
Daarna aftekenen op de muur en gaatjes boren van 5 mm,
tapjes van 5 mm in de muur en de plaat vastzetten met (inox)vijzen 4 x 30 met een bolle kop.
Evt kan u de zijkanten dicht maken met transparante siliconekit voor sanitair (waterbestendig) zodat er geen water (koffie,soep,enz) tussen kan.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Die siliconekit had ik niet aan gedacht, + alleen daar al voor :-) Gelukkig heb ik dat spul nog liggen, dus dat komt goed uit.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De plaat hangt, en is afgekit :-)
Heb alleen wat minder schroefjes gebruikt.

Andere antwoorden (1)

Zal toch 4 gaatjes met 4 schroefjes met revet worden. Daar waar je gaten wilt boren, eerst aftapen met schilderstape. Het handigste is om een HOUTboor te gebruiken. In de muur natuurlijk een steenboor en pluggen gebruiken.

Wat je ook kan doen is een alu-profiel aan de onder en bovenkant op de muur schroeven en dan de acrylplaat ertussen schuiven.