waar let ik op bij het kopen van een ladder?

Nog niet eerder een ladder nodig gehad groter dan mijn huishoudtrap. Maar nu met een nieuw huis, en de intentie om het buitenschilderwerk zelf te gaan doen ontkom ik er niet aan. Waar let ik op bij het kopen van een ladder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat ie lang genoeg is, stevig (veilig) genoeg is, makkelijk is in gebruik, en vooral.... dat er treden op zitten. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sporten, toch ? :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee joh!!!
dat is als je de (trap)treden op en af rent toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lengte keurmerk garantie en uitbouwmogelijkheden

Het beste antwoord

Alle ladders die orden verkocht in bouwcentra zijn veilig. Afhankelijk van hoe hoog je huis is, kan je overwegen een vouwladder aan te schaffen. Deze kan je ook als "steiger"gebruiken.

Altrex is een zeer goed merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel een beetje kort als je de ramen van de boven verdieping wil schilderen of zemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede info, bedankt.
De getoonde ladder is idd wat klein, maar het idee is me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Kevertje, dit is slechts een voorbeeld, ze bestaan ook in een niet-playmobil-uitvoering!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank !

Andere antwoorden (4)

beter een driedelige korte dan een tweedelige lagen in verband met het opbergen als je hem niet gebruikt. en als je niet gewend ben op een ladder te werken, een waar de onderkant uitwaait (breder is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, ook goede informatie.
Jij bent op zoek naar een ladder en je kunt wel wat hulp gebruiken. In deze tekst gaan we in op de soorten ladders, het materiaal, de hoogte en het gewicht van de ladder en we geven je tips over het veilig gebruiken van de ladder.

Soorten ladders
Je hebt verschillende soorten ladders. De belangrijkste onderverdeling is die van bewegende ladders (hierbij kun je denken aan touwladders) en onbuigzame ladders. Deze vaste ladders worden meestal gemaakt van aluminium. Verschillende soorten onbuigzame ladders zijn:
•Vaste ladder: deze ladder heeft een vaste hoogte, je kunt ‘m niet verstellen en er zijn geen beweegbare delen aanwezig;
•Uitschuifladder: deze ladder is in de ‘normale’ stand te gebruiken, maar je kunt de ladder ook uitschuiven, zodat je er een groter bereik mee hebt;
•Dubbele ladder: deze ladder kun je van beide kanten besteigen (er zit een scharnier in het midden);
•Platformladder: deze ladder heeft bovenaan een horizontaal platform, waar je gemakkelijker op kunt bewegen.

Materiaal, hoogte en gewicht ladder
De meeste ladders worden gemaakt van aluminium. Dit is licht materiaal, dus gemakkelijk te dragen, en het is bestand tegen verschillende weersinvloeden. Andere veelgebruikte materialen voor de ladder zijn hout en kunststof. Deze ladders zijn echter wel zwaarder en minder goed bestand tegen het weer. De hoogte van de ladder is erg belangrijk om op te letten bij het kopen van een ladder. Hiermee voorkom je dat je ladder net te kort is voor het doel dat jij voor ogen had, of dat je een onnodig lange (en dus dure) ladder koopt. Ook is het belangrijk om te weten hoeveel gewicht de ladder maximaal kan houden. De meeste ladders houden tot 150 kg veilig, dus als je zwaarder bent dan 150 kg of als je met z’n tweeën op de ladder staat, moet je extra goed opletten.

Ladders en veiligheid
Op het eerste gezicht lijkt een ladder misschien veilig, maar je kunt er rare ongemakken mee maken. Beklim daarom de ladder altijd met het gezicht naar de ladder toe en houd de ladder altijd goed vast. Zorg er in ieder geval voor dat de zolen van je schoenen schoon zijn om uitglijden te voorkomen. Er mag maar één persoon tegelijk op de ladder staan. Ook is het belangrijk om de ladder op een stevige en droge positie neer te zetten, zodat de ladder niet wegglijdt of omvalt terwijl jij bezig bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bekijk en vergelijk hier alle ladders en vind de beste koop!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.vergelijk.nl/info/product_ladder_algemeen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is info waar ik naar op zoek was en zelf nog niet had gevonden op het www. Dank!
Er is hier zeer veel en goede uitleg gegeven maar wat ik ontbreek is zeer belangrijk, namelijk de schoenen.
Die moeten van een soepel maar stevig materiaal zijn om slippen te vermijden, vergeet niet dat bijna alle ongevallen met ladders daardoor komen.
Voor hoge ladders is een verbrede basis geen overbodige luxe, zie foto van de multifunctionele ladder van freekfluweel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Gewoon sportschoenen bijvoorbeeld?
Ik zou op deze dingen letten: hoogte hoog genoeg om overal bij te kunnen met verven, keurmerk, garantie en of er uitbouwmogelijkheden zijn, accessoires bedoel ik daar mee en ik zou bij een mogelijke keus ook eerst eens op internet wat reviews gaan lezen.
Succes bij je keus maken....want keus genoeg!