Kan een (ongebruikt) inbouw-stopcontact smelten als er een fornuis vlak naast geplaatst wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

als het warm genoeg wordt kan het idd smelten ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een te grote pan op het volle vuur staat, is dat goed mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U hoeft daar niet bang voor te zijn, dat materiaal kan niet smelten, hooguit vet en vuil worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ooit brand gekregen door het vonken in een schakelaar/ stopcontact, toen smolt/ brande het echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hello Ed, dan zal dat wel zo een zeer goedkoop geweest zijn en waarvan de basis gemaakt was van plastiek.
Als het van een Kema, Cebec, enz keurmerk voorzien is dan is die kans bijna onbestaande.
Zoals u zelf schrijft had u daar een slecht contact en de temperatuur van die vonken is hoog genoeg om plastiek te doen smelten en fikken.
Een rechtstreekse vlam kan een normale afdekplaat bruin verbranden maar niet doen ontbranden.
Smelten is uitgesloten daar de afdekplaatjes van een thermohardend materiaal gemaakt zijn die niet of nauwelijks vervormen. Als het stopcontact in de weg zit als je een pan op het gasfornuis zet dan zou ik het weg laten halen.