Ik zou het niet doen... Meestal gaat het dan wel brokkelen zeker als die lamp zo zwaar is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder verder informatie over het plafond zou ik het ook niet doen.
Zit alles goed vast en is het dubbel gegispt, dan kan het wel.
Vraag het gewoon eens in een dz volgens mij zijn er pluggen te koop (die noemen ze geloof ik parapluutjes),Deze pluggen daar draai je een schroef in dan spreiden ze zich,dus die kunnen er niet meer uit.
Suc6
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb slechte ervaringen met die "spreidpluggen" in gipsplaat, domweg omdat er onvoldoende houvast is op de gipsplaat zelf. Ik heb ooit geprobeerd iets met deze pluggen aan een gipswand op te hangen, maar echt houvast geeft zo'n plug niet, zeker niet als de ruimte achter de gipsplaat hol is. En iets van 4,5 kg aan het plafond hangen op deze manier: ik zou toch zorgen voor een stevigere (versterkte) ondergrond.
Indien mogelijk zou ik een plankje boven die gipsplaat proberen leggen door het gat waar de lamp moet komen.
Op die manier verdeeld u het gewicht.

Ook eens zien of u hogerop geen vast plafond vindt dan kan u met een lange boor toch nog een degelijke en stevige verankering maken met een plug en lange oogvijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan wel hoor , er zit wel een maar aan , gipsplaat is bevestigd op rachel werk en omdat het gestuct is kan je niet zien waar de rachels lopen , daar zou ik advieseren op de plaats waar je de lamp wil hangen zachtjes met je wijsvinger op het plafond te kloppen , waar geen rachel zit klinkt het hol en waar wel een rachel zit klinkt het minder hol , meestal zit er bij het aansluitpunt van de electriciteit wel een rachel omdat daar een doos voor de bedrading kan zitten , mocht dit allemaal niet zo zijn dan adviseer ik toch de gipsplug en die kan bij een gave gipsplaat zeker 5 kg dragen , echter is de gipsplug gemaakt voor gipsplaten zonder stuc dus als je dik stuc op je plafond heb zou je de vleugels van de gipsplug iets moeten inkorten ,zodat hij zich uitspreidt boven je gipsplafond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb net geprobeerd 4,5 kg aan een krokodillenplug in een gispplaat te hangen. Dit ging 2 keer goed, de 3e keer kwam er een compleet brok plaat naar beneden. VIndt zoals eerder al antwoord gegeven een raggel en schroef hem daar tegenaan dat is veel veiliger. Succes