Hoe kan ik netjes en strak graveren met een dremel?

Welke stift is het beste en hoe voorkom je dat je wegslipt op oneffenheden van het materiaal (zoals bijvoorbeeld hout).

Het gaat gewoon om een naam te graveren, maar het handschrift lijkt wel als een brugklasser.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het afplakken van het werkoppervlak met schilderstape het wegglijden kunnen voorkomen? Dit trucje pas ik zelf toe bij het boren in een glad oppervlak.

Antwoorden (2)

Je kunt het beste een stift nemen met een zo klein mogelijke korrel. Bij een korund steentje. Vooraf op tekenen, en met 1 hand vast houden en met je andere hand met je duimnagel tegen de roterende schacht steunen. Er instaat dan in de nagel een ronding die steun en stabiliteit geeft. Het is niet de voorgeschreven manier en kans op verwonding is aanwezig. Maar vooral oefenen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wegslippen kun je voorkomen door het oppervlak te beplakken met gele schilderstape. Leg een paar stroken tegen elkaar zodanig dat je een " werk" vlak krijg. Trek hier het onderwerp op over en graveer dan voorzichtig. Als je net gegraveerd hebt, verwijder je de tape en maak je het werk af.