Wat maakt een Maglite een goede zaklamp?

Veel winkels verkopen dit merk zaklampen. Vooral ook de betere gereedschapswinkels, outdoor winkels (zoals bever). Maar ook kijkshop en halfords verkopen deze. En ook de elektronica zaken zoals conrad heeft een heel uitgebreidt assortiment.
Waarom zie je dit merk vaak terug.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, zou het nu alleen de goede naam zijn? Ik word ook altijd hebberig als ik voor zo'n rek sta ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind of beter gezegd vond ze helemaal niet goed. Die dingen waren in no time altijd 'leeg' als je ze nodig had. Misschien omdat ze voortdurend aan de lading zaten. Voordeel was dat ze behoorlijk weerbestendig zijn.

Antwoorden (4)

Het is een professioneel merk dat bekend staat om zijn betrouwbaarheid en daarom populair bij brandweer en politie en mensen die in extreme omstandigheden werken.
Met de opkomst van de LED lamp kun je voor minder geld nu veel lichtsterkere lampen komen, zodat het voor particulieren in mijn ogen geen aanrader is.

In de bron een stel moderne zaklampen, die een enorme lichtopbrengst hebben, gebruikt voor het zoeken naar amfibieen en vissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mr Maglica is de oprichter, in de jaren 50, van die Amerikaanse firma die hoge precisie onderdelen leverde voor oa het leger en ruimtevaart. Toen is hij ook zaklampen beginnen maken en realiseerde een grote doorbraak.
Varta introduceerde die zaklampen in de jaren '90 en werd algauw de standaard op dit gebied door de hoge betrouwbaarheid. Zeer degelijk materiaal, goede spiegel en regelbare straal maar vooral ook waterdicht en uitgerust met een reservelampje.
Allemaal eigenschappen die er een uitstekend product van maken en oorsprokelijk enkel via de vakhandel verkocht werd maar zo goed was dat dit uiteindelijk overal te koop is.
Dit is een zeer korte beschrijving maar u kan de volledige story lezen op www.maglite.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi gdanonym,

Maglite is een goede lamp, dat is duidelijk, maar er is nóg een reden waarom deze lamp veel door beveiligingsmensen wordt gebruikt. namelijk het is een STEVIGE lamp!

Pak de kop beet en je kan er flink mee meppen! zonder dat hij kapot gaat.
beveiligingsmensen mogen geen wapenstok dragen.
inbrekers mogen van alles met zich meedragen, maar beveiligingsbeambten moeten zich aan de wet houden.
dit is een ongelijkheid, maar de wet is theorie en die is niet altijd op de praktijk aangepast.
door de Maglite is het toch mogelijk om jezelf te verdedigen, als het er op aan komt.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening is de kwaliteit van Maglite gedateerd. Maglite heeft vooral een reputatie in uit het verleden opgebouwd, hier teren zij nog erg op. Dit maakt de wet van de remmende voorsprong van toepassing, merken zoals Fenix, Inova ed. hebben gekeken hoe ze goedkoper betere led zaklampen kunnen maken. En dat is ze gelukt, hieronder zie je nog een aantal voorbeelden daarvan.