Wat kan ik in mijn wc gooien zodat, een dikke prop wc papier snel uit elkaar valt ?

Hij is verstopt nu, en staat vol met water. Die prop zit voorbij of in de zwanenhals , waar ik er niet bij kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.2K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
trekveer

Het beste antwoord

Destop is nog altijd het meest probate middel, zeker ook voor papier. Als het met zekerheid papier is kan u ook proberen met kokend water.
Er bestaan ook veren die u erdoor kunt draaien om een doorgang te maken.
In het slechtste geval de WC losvijzen en weg nemen om de prop zo vrij te krijgen.
Als dat allemaal niet meer lukt rest nog een ruimfirma te laten komen die het obstakel er kunnen uitzuigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inmiddels al gelukt met alleen kokend water, wat gewone soda en een beetje klotsen met de wc-borstel.

Andere antwoorden (4)

Eerst proberen met zo'n rubberen ontstopper 'm terug naar de pot te trekken. Als dat niet lukt bij de drogist een chemische ontstopper kopen. Dan strooi je wat van die korrels in de pot, schenkt er wat kokend water bij, en dan hoor je het stevig weg bruisen.
Amadea
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Ik dacht dat je dat alleen met koud water mocht gebruiken. Voor de zekerheid maar even goed de gebruiksaanwijzing lezen, want het is gevaarlijk spul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je ook alleen gebruiken als de wc nog een beetje doorloopt, geldt ook voor de vloeibare ontstoppers.
Gebruik caustic soda,verkrijgbaar bij kruitvat als ontstopper,werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het eerst proberen met een trekveer, een veilig goedkoop middel en makkelijk in gebruik, te koop bij de bouwmarkt, de ontstoppingskorrels en vloeibare ontstopper zijn goede middelen, maar dan moet de wc nog wel een doorlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Tourist,

caustic soda, of natronloog gevaarlijk spul, maar werkt fantastisch! vooral bij vettige verstoppingen.
dit spul lost alles wat organisch is op.

WC papier is volgens mij niet organisch, dus hiermee zal je geen suc6 hebben.
met de gootsteenontstopper (je weet wel, zo'n plopper) rustig op en neer gaan in het toiletwater.
hierdoor gaat er telkens een beetje water richting papier dat daardoor zal oplossen.

lukt dat niet, dan zal de pot van de vloer moeten worden geschroefd en vermoedelijk zit de prop in de overgang van toilet naar rioolbuis, omdat de manchet waarmee het toilet aan de buis is gekoppeld een vernauwing heeft.

veel suc6.
groeten, Dré