Hoe moet ik gordijnhaakjes met verstevigingsband gebruiken?

Ik ben zelf gordijnen aan het maken op de ouderwetse manier - dus niet met plooiband met van die touwtjes erin, maar met verstevigingsband. Hiervoor heb ik van die gordijnhaakjes met een oogje aan de bovenkant.
Kan iemand mij vertellen hoe ik die precies vast moet maken? Ik had zelf bedacht dat als je je plooi erin naait dat het haakje dan aan de ene kant moet zitten en het oogje aan de 'binnenkant' van de plooi - maar rust hij dan alleen op de stiksels? Of moet ik op een of andere manier de verstevigingsband door het oogje schuiven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp vraag jij je af of de haak op het stiksel alleen blijft hangen. Ja, dat kan. De gordijnen die ikzelf heb gemaakt heb ik ook zo gedaan. De haak rust op het stiksel, maar de haak klemt ook min of meer tegen het gordijn aan. Ik hoop dat je m'n antwoord begrijpt, zoniet mail me nog maar een keer.