Hoe heet het onderdeeltje van een deurklink, dat vanuit de deur in de deurpost gaat?

Dus het driehoekige stukje dat in de deurpost gaat als je de deur dicht doet.
(Mn broer noemt het "het fliebertje" en ik weet t graag beter, haha)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K
Judi
een jaar geleden
Geen antwoord want ik zocht ook..... naar dat ding waar de dagschoot (zoals ik nu weet) in valt in het kozijn. Dat is een slot- of sluitplaat weet ik nu. En zo kom ik uiteindelijk waar ik wezen moet in de bouwmarkt. Met dank!

Het beste antwoord

Dat is de dagschoot, maar fliebertje klink ook wel goed ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet de schoot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat scheelde maar 17 seconden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wel 17 seconden later ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat er niet geschreven: Vele eersten zullen de laatsten zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom dan meteen maar weer die minnen?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een + ,er zijn nu eenmaal mensen die graag een min geven zonder motivatie want dan kent men hun.
Men noemt dit de (dag)schoot maar ook wel de pal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onverdiende minnetjes, Moolkeesje! Van mij iig meteen een + gehad..
Zo'n ding heet een dagschoot ;)