wie weet mooie oplossing om gordijn vast te zetten?

Ik ben op zoek naar een mooie oplossing om mijn gordijn vast te zetten zodat het uit het zicht is als ik het open heb. Het valt namelijk nog redelijk pofferig en dat vind ik zonde van het zonlicht. Nu heb ik al heel veel gezocht. Dan kom ik van allerlei koordjes met frutsels en franjes tegen. Nogal klassiek zeg, maar niet echt mijn smaak.

Ik zou het liefste een strak beugeltje hebben waar ik het achter klem. Zo iets zou toch moeten bestaan? Heeft iemand een idee hoe ik zo iets zou kunnen maken of waar ik zo iets zou kunnen krijgen?

Thanx!
Wouter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Bij ikea verkopen ze een soort metalen haak/beugel die je op de muur zet en waar je het gordijn achter klemt, als ik het goed heb zelfs in drie kleuren, wit, grijs en zwart.

Ui mijn hoofd nog geen 10 euro voor een set van 2.
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
ik kan hem niet vinden op de site van ikea dus ik vrees het ergste, een paar maanden geleden hadden ze hem nog....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha die Summo, Ja inderdaad. Ik heb had daar al gezocht want ik hoopte dat ik niet de enige zou zijn. Ik kan hem inderdaad ook niet vinden. Dus ik vrees dat ze die niet meer hebben. Zou toch zeggen dat meer mensen dit willen toch?
Summo
11 jaar geleden
dit is erg toevallig maar ik was vandaag bij de ikea, ik heb er speciaal even naar gekeken, maar ik zag niks meer, snap er niks van, ding zag er echt heel handig uit en inderdaad speciaal voor degenen die niet zo voor de tierelantijntjes en koordjes zijn. Ik heb het niet gevraagd maar heb het vermoeden dat het al weer uit de handel is.
Summo
11 jaar geleden
ha ik heb met mijn neus gekeken, het ding in de link van jet is wat ik bedoelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zag wel dat hij niet meer overal verkrijgbaar is, in Amsterdam nog beperkt, maar als je de naam weet is het vaak makkelijker zoeken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal wel høkie heten ofzo :-)
Gevonden: het heet een embrassehaak, oa verkrijgbaar bij Kwantum.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ikea heeft ook iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies zo één had ik ook aangeraden!
Je kunt het gordijn ook met klittenband vastzetten op het kozijn. Dit heb ik gedaan met een gordijn die de meterkast moet vervangen en ik moet zeggen, het bevalt prima. Zelfklevend klittenband kun je bij de Action heel goedkoop kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zeg je van een drukknoop op de muur en op de binnenkant van het gordijn? Of twee magneten.