Wat is de standaard hoogte van een Tuindeuren of Schuifpui??

Wij gaan een uitbouw plaatsen en daarom is mijn vraag wat de standaard hoogte maat is van tuindeuren en/schuifpui..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (1)

De oude standaard maat was 2015mm, daarna werd het 2115mm wat nu nog steeds veel gebruikt wordt, zeker voor een aanbouw en renovatiewerk. De huidige deurhoogte is 2315. Dit heeft te maken met het nieuwe bouwbesluit waarbij plafondhoogtes ook omhoog zijn gegaan naar 2600mm.
In jouw geval zou ik zeggen: 2115mm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx voor je antwoord.... Ze adverteren bijna allemaal met 2200mm is dat een probleem ik neem aan van niet mdat je mij adviseerde 2115mm scheelt maar 900mm (9cm)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, het is geen enkel probleem, maar je vroeg naar de standaard hoogte. Misschien is het in jouw geval mooier om deuren van 2200mm te kiezen omdat dit beter uitkomt met de bestaande situatie. Die 90mm maakt op zich niet uit als je tenminste geen heel lange mensen in je huishouden hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onze tuindeuren (nieuwbouw 2010) zijn 2350 hoog.
lastig horren en gordijnen kopen.