wij willen een kas plaatsen maar wij hebben veel bomen rondom de woning. Wij zijn erg bang voor vallende takken, welk glas kun je het beste nemen?

Kan je je laten verzekeren voor dit soort zaken?
Veiligheidsglas lees ik overal is goed maar daar kan ook een tak doorheen....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als de bomen niet van jouw zijn is de eigenaar verantwoordelijk. Maar je zit natuurlijk niet te wachten op schade en het halen van je gelijk nadat het is gebeurd. Ik zou zeggen bel eens een expert op voor mee info.

Waar ik bang voor ben ik dat als er goed glas is dat niet zomaar kapot gaat dat duurder is dan wanneer je het goedkopere glas een paar keer moet vervangen. Als ik bij mij in de buurt kijk word bij de metro best vaak een glas ingegooid. Als dit te voorkomen is met een bepaald glas zouden ze dat denk ik wel doen.

Een ander ding waar je rekening mee moet houden is dat als het glas sterker is, is het dan nog wel geschikt voor een kas. Je zit natuurlijk met je warmte en licht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hebben kunststof ipv glas in de kas. Ook een optie..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemiddelde kas wordt uitgerust met het goedkoopste glas dat er te vinden is. Dit is niet mooi en er zitten vaak fouten in waardoor je vertekening krijgt. Het gebruik hiervan is veel goedkoper dan het toepassen van veiligheidsglas, dat ook nog eens relatief zwaar is. Gewoon accepteren dat er zo nu en dan 1 sneuvelt. Dubbel glas is al helemaal niet aan te raden en niet alleen voor de prijs. Het houdt namelijk ook de warmte van de zon buiten. Je zou ook nog kunnen kiezen voor kunststof maar dit is zo duur, daar wil je niet aan beginnen