Dit is perfect mogelijk, best een laagje mousse onderleggen om het geluid te dempen, evt een isolerende onderlaag of ook evt een vochtwerende laag.
Er rekening meehouden dat u rondom +/- 1cm van de muur moet blijven om uitzetting op te vangen.
Op bijgaande link kan u alle soorten ondervloer vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan.
Wat de kwaliteit van het laminaat is, bijvoorbeeld.

De plavuizen zelf zijn doorgaans niet vlak en er zijn onderlinge hoogteverschillen en voegen die meestal dieper liggen dan de plavuizen.

Als je het goed wilt doen dan is het beste om over de plavuizen een egalisatielaag aan te laten brengen. Tijdens het aanbrengen zal deze egalisatie als een vloeistof over de vloer verspreiden en het is verstandig om vooraf bij doorvoeren (ventilatiegaten) af te dichten om te voorkomen dat vloeistof verder doorloopt op die plekken.

Daarover zachtboard platen die met een mes simpel op maat gesneden kunnen worden.

Als het op de begane grond is, moet je misschien ook wel een dampremmende laag ertussen doen.

Als het in een flat is, dan is die zachtboardplaat ook een klein beetje geluiddempend.

Als je goedkope laminaat hebt, en je gebruikt een te zachte ondergrond, dan kunnen je stoelpoten bijvoorbeeld, er wel eens doorheen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je komt er een ondergrond onder te leggen,niet alleen voor het geluid,maar je hebt ook kans tot het laminaat gaat schuiven