keukenwandtegel gebroken. welke lijm te gebruiken?

zoals de titel al zegt zijn er bij ons 2 keukenwandtegels gebroken. we zijn bezig met het vervangen van het oude aanrechtblad. toen wij deze eruit trokken braken er 2 tegels.. Mijn vraag is, met welke lijm kan ik de tegels het beste aan elkaar lijmen? qua stevigheid e.d. voordat we het nieuwe aanrechtblad eronder plaatsen.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

hoi moddergooier,

de breuklijn blijf je altijd zien, dus probeer eerst een nieuwe tegel te scoren, misschien liggen op zolder nog reservetegels.
ik koop altijd reserve tegels, want je weet nooit wat er kan gebeuren.

lijmen op een bestaande ondergrond, het moet dun, want anders zit hij net iets hoger.
ik zou bison tix gebruiken, dat is een soort bisonkit, maar dan heel dun smeerbaar.

lijm niet op het breukvlak, want dat maakt de breuk nóg meer zichtbaar.
alleen de ondergrond, bijde zijden dun insmeren,
wachten tot het dof wordt dan de tegel er in één keer op de JUISTE plek plaatsen. hij zit meteen muurvast, dus schuiven is niet meer mogelijk.

veel suc6, groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiervoor ka u best Pattex Extreme gebruiken. Hiermee heb ik een stenen vaas gelijmd, de naadjes blijft u altijd zien maar hoe nauwkeuriger die twee terug in elkaar passen hoe kleiner het naadje.