wat is houtlazuurverf?

een tijdje geleden heb ik bij de lidl een groot blik houlazuurverf gekocht. was lekker goedkoop en heb er het hondenhond mee geverfd. nu vroeg ik me af wat voor soort verf het eigenlijk is? en wat is het verschil met lak of beits?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

BIOFA houtlazuurverven afkomstig van BIOFA Naturprodukte
De BIOFA houtlazuren geven een transparante, zijdeglanzende, elastische film.
Het lazuur is vuil- en waterwerend en laat het hout ademen, zodat waterdamp
kan ontsnappen.
Eigenschappen
De houtlazuren bestaan uit natuurhars en plantenoliën, natuurlijke oplosmiddelen zowel als aarde- als mineralenpigmenten. (Lood-, cadmium- en chromaatvrij) Het aangebrachte lazuur voldoet bij een juiste behandeling aan zowel de DIN 53160 zweet- en speekseltest als aan de Kinderspeelgoednorm EN71 deel 3 en is krasvast.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenschappen
De houtlazuren bestaan uit natuurhars en plantenoliën, natuurlijke oplosmiddelen zowel als aarde- als mineralenpigmenten. (Lood-, cadmium- en chromaatvrij) Het aangebrachte lazuur voldoet bij een juiste behandeling aan zowel de DIN 53160 zweet- en speekseltest als aan de Kinderspeelgoednorm EN71 deel 3 en is krasvast
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij bestaan houtlazuren uit natuurhars en plantenoliën, natuurlijke oplosmiddelen en andere natuurlijke "ingredienten" als aarde- en mineralenpigmenten.

Beter voor het milieu dus en beter voor je hond wanneer deze eraan likken mocht.