Welke boenwas Kan ik het beste voor mijn meubel gebruiken?

Het meubel is nooit onderhouden.
Het meubel is circa 50 jaar oud..
Ik weet niet wat voor lak er op zit.
Ooit heb ik gehoord dat 'palm?' boenwas het beste is voor de eerste keer behandelen, als de lak erg droog is.

Zie foto's voor status bureau (het meubel.)

Mijn vraag: wat voor boenwas is het meest geschikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Boenwas is niet geschikt voor gelakte meubelen, het blijft erop liggen en zal niet in het hout trekken, je krijgt dan een ontzettend vet bureau, als er geen lak op zit, is bijenwas heel geschikt, is het wel gelakt, vraag dan advies over hoe te handelen aan een meubelmaker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je persé boenwas wilt gebruiken zou je kunnen kiezen voor antiek boenwas (in verschillende kleuren verkrijgbaar).
Zelf zou ik kiezen voor paraffine olie. Kijk ook eens op toegevoegde link voor verschillende onderhoudsmethodes.

http://www.houwelinginterieur.nl/Onderhoudsadvies_hout.pdf