hoe kan ik zorgen dat er een lampje gaat branden als de garage open staat?

Stom, maar ik vergeet nogal eens de elektrische garagedeur dicht te doen. en deze ligt onder het huis dus merk ik het niet. Wie heeft de tip om in bijv. de huiskamer te zien dat ie open is. lampje ? Iets draadloos wellicht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
paulus811
11 jaar geleden
Goeievraag, want ik herken het probleem. Ik heb onderweg nog wel eens dat ik omkeer om te kijken of de garagedeur wel dicht is, wat natuurlijk vrijwel altijd zo is. Maar al twee keer heeft de buurvrouw aangebeld met de mededeling dat de deur open stond. Ben benieuwd naar de antwoorden.

Antwoorden (2)

U kan inderdaad paralel op uw lamp een zendertje zetten. De ontvanger kan dan een relaistje sturen waarmee u een controlelampje kan doen branden.
Desgewenst kan ik u een schema bezorgen en kan ik eens uitkijken naar een zender/ontvanger voor dit doel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook zon schakelaartje plaatsen die mensen vaak bij hen kelder kastdeur plaatsen. als de deur open is. dus de knop van deze schakelaar niet is ingedrukt staat de lamp aan als hij dicht is dus de schakelaar ingedrukt is staat hij uit

Moet je wel een draad van de garage naar je woon kamer trekken en even je creativiteit gebruiken om te zorgen dat de schakelaar in gedrukt word als de deur dicht is.

Als je vaak twijfelt of hij dicht is als je onderweg bent naar je werk of een afspraak kun je er het beste een webcam ophangen die je online kunt benaderen. meestal kun je dan met je telefoon kijken. Niet dat je dan veel kunt doen als je ziet dat de deur open staat. (hebben ze overigens wel weer systemen voor) maar je gaat wel met een gerust hart verder als je ziet dat de deur dicht is