Wil mijn schrootjes in de kamer gaan verven. Hoe doe ik dat met al die naden?

Ze zijn behandeld met een soort olie, omdat ze niet zouden verkleuren. Ook zitten er nogal wat donkere bijna zwarte kwarren in

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Eerst ontvetten, st Marc en HG verfhechtreiniger werken daar prima voor en stinken niet,
daarna schuren, als je dat met de hand moet doen, kun je het beste een blokje hout op maat zagen, dat precies tussen de naden past, zodat je daar je schuurpapier omheen kunt wikkelen.
Daarna weer ontvetten,
vervolgens grondverf,
daarna licht opschuren, stofvrij maken en ontvetten,
en dan aflakken in 1 of 2 lagen.
Het verven kun je het beste eerst met de kwast de naden doen en daarna met een roller de platte latten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet niet je kwast, voordat je begint, over een schuurpapiertje te halen, om de losse haren te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit kan u best met een borstel doen ipv met een roller ,wel tijdrovend maar efficient.
Indien het enigsinds kan is een spuitpistool de beste en snelste oplossing, veel meer afplakwerk maar nadien ho zo vlug gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met heel veel geduld :)
Misschien moet je voorstrijk gebruiken omdat de verf anders niet op de olie hecht.
Maar het beste kunt u info vragen bij een goede DHZ winkel
11 jaar geleden
Het moet kunnen,maar een hel groot karwei, zal eerst moeten ontvetten,dat doe je het best met water en ammoniak.Dan alle gaten en kieren plamuren pffffffff,schuren,en in de grondverf zetten en dan aflakken.Schuren zou ik electrisch doen,is stukken makkelijker als met de hand.Het is een heel karwei,maar een nieuw plafond kost ook veel geld.
Suc6
burgos
11 jaar geleden
Tegenwoordig heb je bij de DHZ-zaken, verfpistolen te koop.
Daarmee spuit/vernevel je de verf op het object. Dit gaar heel snel en je hebt veel minder kans op druipers. Mits je niet te dichtbij spuit.
Wel eerst schuren en ontvetten voor dat je gaat schilderen uiteraard.
De naden zul je met een krabbertje moet schoonmaken. Of evt met een Dremel.

Suc6 met je klus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het plafond zou ik eerst goed ontvetten met water en universol en dan na wassen met schoon water. Dan de schroten in de hechtprimer zetten dit kan met een kwast en rollertje (eerst de naden goed inschilderen met de kwast en dan na rollen met de roller) Dan het plafond lichtjes opruwen met een fijn schuurpapiertje P220. Dan alles afstoffen en 1 of 2 keer lakken.

Voor een goede hechtprimer zou ik naar een verf speciaal zaak gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de plintjes ontvetten en eventueel egaal schuren op de plekken waar de zwarte plekken zitten. Met de kwast de naden doen, niet te ver in het voren werken, en vervolgens de plinten zelf afwerken met een kleine roller zodat je de overvloei van de kwartstreken kan wegwerken en egaal af kunt maken.
11 jaar geleden
Zoals Mr.Bean dat handig oploste!
Dr.Pollux.