Hoe maak ik zelf een weefgetouw?

Ik maak tapijten en wil die ook gaan weven (van dikke stoffen)
Ik wil daarvoor een weefgetouw maken. Wie weet hoe dat moet?
Hartelijk dank,
m.v.g.
Marga.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

een weefgetouw in de meest basic vorm is volgens mij niet meer dan een geraamtevan 4 latten waaraan aan de bovenste en onderste lat spijkers of haken zijn bevestigd om de scheringdraden aan te bevestigen. dan is het verder draad doorhalen
11 jaar geleden
Er staat een bouwtekening te koop op hobby.marktplaats.nl.
Vast een goede start.
Veel plezier met uw hobby en succes met het bouwen.