Welke soort led-lamp voor RGB kamerverlichting?

Ik wil twee plafondlampen maken van ca 50 bij 50 cm groot. (zie afbeelding). Ze moeten van kleur kunnen veranderen en niet te warm worden, vanwege het hout.

Mijn idee was om led lampjes te gebruiken omdat die goed dimbaar zijn en ik dan gemakkelijk zo'n RGB controller kan gebruiken. (zie afbeelding)

Nu vraag ik me af wat voor soort led lampen/strips ik nodig heb en hoe veel. Vooral omdat dit de hoofdverlichting word van een slaapkamer.

Als er een betere optie is dan de led-verlichting hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Daar bestaan LED-strips voor die een zelfklevende laag hebben en gewoon op lengte kunnen geknipt worden.
Er zijn ook veel toebehoren om die met elkaar te verbinden.
Verkrijgbaar in strips tot 5m lang.
Daar ka u mooie zaken mee maken.
In bijlage een voorbeeld van de firma Paulmann maar andere merken hebben dit ook zoals Philips, Osram, enz.
Succes en veel plezier.