heb de schroef eruit gehaald ,maar cil.slot blijft op de plaats zitten ,of dat komt door de kapotte buiten zijde ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Sleutel erin, kwartslag draaien en met sleutel en al de cilinder eruit trekken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet nu met de sleutel de cilinder een heel klein beetje draaien (plm 40 graden) en dan de cilinder met sleutel er samen uit trekken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te begrijpen is de cilinder van buitenaf beschadigd, het kan zijn dat er een vervorming opgetreden is die het uitnemen belemmert. Helaas is bruut geweld de enige manier om het slot te verwijderen. Wel de sleutel iets terug draaien om het geheel op 1 lijn te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sleutel erin en de sleutel 1/8 naar links draaien. Mocht de sleutel niet meer werken, dan de platen eraf halen en een grote pijpentang of waterpomptang op het cilinder zetten en in een keer breken.

Voor de eerste mogelijkheid is er op onderstaande link een voorbeeld filmpje.