Het mooiste is om de wasbak eraf te halen en er achter te tegelen.. Als je dan bv een.nieuwe wasbak wil over een paar jaar hoef je niet.opnieuw te tegelen, daarnaast is de afwerking veel netter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd.

Andere antwoorden (1)

Het kan er wel omheen, maar het is mooier en praktischer om de wasbak van de muur te halen en door te tegelen achter de wasbak langs. Mooier omdat je geen kale muur in het zicht krijgt en minder snijwerk aan de tegels zult hebben en praktischer omdat het makkelijker schoonhouden is, als de muurtegels achter de wasbak doorlopen. Hygienischer ook, je hebt minder randen waar stof en vuil zich kunnen ophopen en de kans dat er water tussen de tegelranden en de muur loopt is veel kleiner. Bovendien, mocht je de wasbak willen vervangen (een kleinere, grotere en/of anders van vorm), heb je niet het probleem dat je het gedeelte wat niet betegeld is opnieuw weer aan moet passen. Ikzelf zou altijd kiezen voor het doortegelen achter de wasbak langs.