Er bestaat speciaal polijst middel voor horloges met kunststof glas. Dit zelfde spul is heel goed te gebruiken voor brillen met kunststof glazen. Er zijn verschillende merken op de markt maar Xerapol is daar 1 van, een tube van 50ml is gemiddeld €9,95.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord

Andere antwoorden (4)

je moet eerst met waterproofschuurpapier het stukje gaan opschuren, hele dichte korrel (300). Vervolgens met wat schapenvet en zachte polijstkop het stukje polijsten.

Maar ik zou het door de Brillenzaak laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poetsen met brasso, koperpoets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een beetje tandpasta.Voorzichtig borstelen.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Ik heb bij een caravanzaak vorig jaar een tubetje polijstmiddel gekocht voor kunststoframen, maar kan daar de naam niet van geven omdat dit in de caravan ligt (sorry).
Misschien is dit ook geschikt voor het montuur van de bril.
Er was een gebruiksaanwijzing bij.
Volgens mij heette het Polywatch of zoiets.

Toegevoegd na 5 minuten:
PS. Is dus o.a. ook voor horlogeglas.