kan ik houtplamuur in plaats van een muurvuller gebruiken op een betonnen muur?

Het betreft een appartement dat volgend jaar waarschijnlijk gesloopt word, die ik wil schilderen maar verder niet te veel kosten aan maken. En toevallig heb ik nog wel houtplamuur liggen die ik eventueel kan gebruiken om de gaten op te vullen om vervolgens te gaan schilderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (3)

Jawel, kan wel.
Normaal gesproken zou je zeggen: niet doen, want houtplamuur 'plakt' niet zo goed aan beton, steen, de muur. En als je er dan later een gaatje in wilt tikken (bijv spijkertje voor schilderij), zal je net zien dat het schilderij te zwaar is voor het plakken, en alles valt naar beneden...

Maar nu gaat het er alleen om: een gat vullen voor een beperkte tijd, vervolgens alles overschilderen, zodat je een mooi muurtje hebt, voor de looks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houtplamuur zal -bij wat diepere gaten- mogelijk te veel scheuren / krimpen. Lakplamuur is bedoeld om kleine oneffenheden te plamuren, de droging (van binnen naar buiten) zal bij meerdere mm. dikte lang duren en vervolgens barsten in de afwerklaag kunnen geven.
Meerdere dunne laagjes zou kunnen, maar dan ben je een paar dagdelen verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv houtplamuur kan u beter plaaster/pleister gebruiken, dit echt veel beter aan beton en is nog een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon gips van de bouwmarkt is hetzelfde.
Maar dan moet doeterniettoe eerst naar de winkel n geld uitgeven, en houtplamuur heeft hij/zij in huis