Moet een mini-vaatwasser net zo aangesloten worden als een normale grote?

Mijn dochter is sinds afgelopen zomer uitwonend student. Nu willen wij haar graag een mini-vaatwasser kado doen die ze op de aanrecht of een kastje oid kan zetten, maar omdat ze dus in een studentenhuis woont weet ik niet of je daar dan ook aparte leidingen en afvoer voor nodig hebt.

Is zo'n apparaat ook makkelijk aan te sluiten, of moeten daar ook nog aparte leidingen en afvoer voor aangelegd worden?

Toegevoegd na 13 minuten:
Stroom en toe- en afvoer van water dat snap ik uiteraard, maar misschien dat je dit ook met een slang oid kan doen die je dan aan de kraan kan koppelen voor toevoer en in de gootsteen kunt laten lopen voor afvoer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Zelf heb ik op kamers (gelukkig) ook een minivaatwassertje gehad. Deze zat met een koppelstukje vast aan het fonteintje in mijn badkamer/toilet. De water invoer slang had ik normaal gesproken los, tenzij ik moest afwassen.

De afvoer slang kwam bij mij uit in de douche. In de gootsteen is (vaak) lastig omdat de afwasmachine dan boven de gootsteen moet staan (water loopt naar het laagste punt). Omdat ik dingen meestal eerst borden pannen enz even afspoelde heb ik geen last gehad van eten in mijn douche.

Oftewel, met een beetje improviseren kun je zo'n ding bijna overal kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zoiets bedoelde ik dus eigenlijk ook. Alvast +1

Andere antwoorden (5)

jazeker, stroom en waterafvoer...

Toegevoegd na 27 seconden:
en water toevoer...:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja , precies het zelfde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt goed. Als ze vriendje heeft die een beetje kan loodgieteren, dan kan je het ook goed laten doen en niet met slangetjes naar de douchebak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van het apparaat af. Sommige zou je op de bestaande keukenkraan kunnen aansluiten maar daar dient je kraan dan weer geschikt voor te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo'n op de aanrecht staand afwasmachientje gehad, met slang in de gootsteen. Nadeel was, dat hij helaas niet zo super afwaste - met 1 persoon heb je hem misschien eens in de 3 dagen nodig (tenzij je ook pannen erin doet), en dan waren bijv. koffiekopjes ed niet goed schoon. Maar mijn vader heeft een heel smalle afwasmachine, en die doet het geweldig. Laat je even goed voorlichten, voor je tot aanschaf over gaat - want het afwasresultaat scheelt echt enorm...