Mijn toilet heeft een lekkende stortbakmet een doortrekker in de vorm van een koord. Er lekken druppels langs dit koord. Iemand tips om te repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

ik denk dat de vlotter te hoog in de stortbak komt te staan, het eenvoudigste is de vlotter iets naar beneden te beugen zodat er minder water na het doortrekken in de stortbak loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, gelijk getypt!
+
Mogelijk staat het water in de bak te hoog en lekt over de rand heen via het koord.
In de bak zit een vlotter, die de watertoevoer afsluit als het water hoor genoeg is bij het vollopen.
Vaak kan je de stang van de vlotter een beetje bijbuigen ( omlaag) zodat het water eerder stopt en de bak dus eerder vol is, dus loopt het niet meer over, dus lopen er geen waterdruppels meer langs het koord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de vlotterbal kan lek zijn,eenvoudig door een nieuwe te vervangen.
Succes