Hoe mijn tegelvloer te isoleren?

Die tegelvloer in mijn kleine huisje (20 m2) trekt veel kou op. Heb daarop al van die dunne blauwe isolatieplaten opgelegd maar het blijft onbehaaglijk. Hoe kan ik het behaaglijker maken zonder al teveel breekwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Had hier jaren geleden het zelfde probleem, het was een betonvloer met plavuizen er op, altijd steenkoud vlak boven de grond.
Er is hier geen kruipruimte.
Altijd koude voeten.
Heb er toen een houten vloer overheen gemaakt, met steenwol isolatie er tussen.
Vrij simpel te maken en onverslijtbaar.
Nooit geen koude voeten meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bijv via vloerisolatie, ook even een linkje erbij gedaan.
Hoe werkt vloerisolatie?

Vloerisolatie: geen last meer van vocht

Met vloerisolatie heeft u geen last meer van vocht. Voor vloerisolatie is geen verbouwing nodig. U merkt bijna niets van de werkzaamheden en het is binnen 1 dag klaar.

Zij werken met gespoten PUR. Dit geeft het best isolerende resultaat.
Vloerisolatie wordt aangebracht vanuit de kruipruimte.
We spuiten de PUR tegen de onderkant van de vloer.
Het droge PUR schuim laat geen vocht meer door.
U kunt nog steeds in uw kruipruimte komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tegelvloer ligt op het zand, dus geen kruipruimte, op de isolatie heb ik laminaat gelegd, maar het blijft niet behaaglijk
Een isolerende ondervloer en daaroverheen vloerbedekking.

Als de vloer wat dikker mag worden dan kan je vloerverwarming aanleggen. Elektrische is dunner en goedkoper met aanleggen maar duurder is verbruik.

Kan je eronder komen? (kruipruimte?)
En nog veel meer van dat soort vragen:
begane grond, op een verdieping, betonnen vloer, houten vloer (onder de tegels), budget?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik was wat langzaam met tikken, toen ik begon stond er nog niks.
Als vloer op zand, dan wat Eddijst zegt.
Met vloerverwarming zonder isolatie ben je letterlijk de aarde aan het verwarmen.