Ik heb een (massief) schuimplastic kussen Hoe kan ik een dergelijk kussen doormidden krijgen?

Het kussen is ongeveer 10 cm dik en ik wil dit halveren tot 5 cm dik. Snijden met (electrisch) mes lukt niet. Iemand een simpele methode waarbij ik een recht vlak krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Een goed scherp koksmes, of een (nieuw) stanley/breekmes moet voldoen. Geen kartelmes gebruiken, want dat geeft een ruw snijvlak.
jc54
12 jaar geleden
Een heel dun ijzer draaitje aansluiten op een 9volt batterij zodat ie warm wordt (pas op) en snijden maar....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een handzaag!!! Dat lukt vat wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de vakhandel kan je speciale messen krijgen waarmee je glaswol kan snijden. Deze doen het ook perfect op schuimrubber. Mocht je er de beschikking over hebben: een lintzaag met een fijn blad voor metaal doet het ook prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn winkels die schuimrubber in alle vormen verkopen. Ze gebruiken een soort enorme 'figuurzaag' om schuimrubber op maat te zagen. Wie weet willen ze jouw kussen even doorzagen?