Hoe kan ik eenvoudig mijn driehoekig zolderraam verduisteren?

Graag wil ik mijn zolder verduisteren, maar heb een driehoekige raam (zie afbeelding. Dit is niet mijn raam, maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit).
Hoe kan ik het beste en eenvoudig verduisteren; is een gordijn een optie of moet ik richting een rolgordijn o.i.d. denken? Alle andere suggesties zijn van harte welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Het beste antwoord

Je kunt een rolgordijn nemen en die van onder naar boven gebruiken. Dan kun je de bovenkant in de vorm van je raam knippen en op 3 punten een oogje maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een een goeie optie. Bedankt!
burgos
12 jaar geleden
Kan toch niet,dan knip je de touwtjes toch door.
Onder breed en boven smal dan werkt het hele
rolgordijn toch niet meer???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@burgos; Ik denk dat jij in de war bent met "luxaflex"
Een rolgordijn (met veersysteem is het makkelijkst) kun je gewoon ondersteboven monteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben jou tip gebruikt, werkt prima :) Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (4)

plakfolie zo heb ik dan boven mijn deur op dat glas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke ramen zijn.Wij hebben ook zo.n raam.en toevallig hebben wij hier ook over gepuzzelt wat moeten wij nu nemen.Wij hadden hier eerst gordijnen, maar hebben nu besloten lamellen te nemen.Het is wel een dure oplossing hoor,deze ramen hebben een speciaal model en zijn duur in het maken van de bedekking.Als je de punt dicht maakt met hout(dat kan een timmerman)dan kan je voordelige gordijnen kopen,want dan is het recht,en dat is overal goedkoop te koop,en voor een punt moet toch een specialist de bedekking maken.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We willen kijken of we zelf er iets aan kunnen doen, hadden ook een specialist in gedachte. Het is inderdaad de vorm van het raam dat het moeilijk maakt.
In ieder geval bedankt voor je suggestie, we zullen het in gedachte houden :)
Ik heb verder niet veel aan te vullen op de eerder gegeven antwoorden, ik zou ook voor gordijnen kiezen, zwarte gordijnen natuurlijk.
Met witte gordijn werkt niet zo...

Of lamellen, dit is idd wat duurder, maar wel erg praktisch.
En je kan in tegenstelling tot gordijnen de kamer volledig donker maken.
Gordijnen laten altijd nog wel een beetje licht door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gordijnen met verduisteringsstof laten geen licht door als je maar aan de zijkant goed je gordijn over het raam laat hangen en eventueel een koof aan de bovenkant hebt. Dan kun je het zelfs met witte gordijnen nog donker maken.
Je kunt een (verduisterend) rolgordijn nemen dat helemaal óver het raam valt.
Een andere (prijzige) optie is een rolgordijn op maat laten maken, dat precies ín het raam past. Een goede raambekledingwinkel kan je zeker adviseren.