Hoe kun je 1cm / 10mm plexiglas buigen?

help!

Hoe kun je een plexiglas plaat buigen van 1cm?
Met een fohn lukt 8mm nog net maar 1cm eigenlijk niet,

Het hoeft geen 90 graden hoek te zijn ongeveer 30 graden,

Toegevoegd na 54 minuten:
de fohn die ik heb gebruikt is een verf fohn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op school hadden we altyd een hete draad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkt niet bij 1cm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bove t fornuis houden en voorzichtig buigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil graag met plexiglas nog wel een beetje doorzichtig laten :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhit een staaf in het fornuis en leg hem op het plexiglas. Misschien helpt dat... En is het plexiglas toevallig voor je brommer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe weet jij dat nou weer?, wou even experimenteren :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien al je vragen hier op GV over jouw brommer gingen leek het me wel zo logisch. En wat wil je met plexiglas op een schakelbrommer doen? Is je windkap kapot ofso?

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem eens opgelost met een stoomstrijkijzer. Op die plaat, ze was 40 cm lang, heb ik een doek gelegd en dan met veel stoom een tijd heen en weer bewogen tot die plaat soepel werd waarna ik die vrij gemakkelijk kon plooien. Het komt erop neer dat u het materiaal voldoende week moet krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was het 1cm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij krijgt het beste antwoord want,
De andere komen allemaal met een fohn
En jou ding ga ik proberen!
bedankt

Andere antwoorden (3)

Daar heb je een speciaal verwarmingselement voor nodig.
Je kunt zo een ding zelf in elkaar knutselen.
In het filmpje kun je zien dat je kleine stukjes kunt buigen in een heteluchtoven.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas hier heb ik dus weinig aan wat zei gebruikt is 4mm
Dat is gewoon met een fohn te buigen maar probeer 1cm maar is,
Waarschijnlijk met een verffohn want die wordt veel heter dan een gewone fohn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry vergeten te vertellen heb al een verf fohn gebruikt
Inderdaad met een verffohn moet het lukken maar hoe minder oppervlak je verwarmt hoe scherper de hoek dus scherm het niet te buigen materiaal af met een plankje hout dan zie je ook hoe heet je het maakt als het hout gaat verkleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb met de fohn al van alles gebprobeerd een half uur staan fohnen plexiglas was helemaal lelijk omdat het heeft staan borrelen ( koken ) alleen echt buigen lukte niet