Hoe haal ik verfspatten van houtwerk? Bedankt voor uw reacties.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is Latexverf op waterbasis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel warm water en met een borsteltje over schuren moet de verf oplossen zonder veel te beschadigen zoals met een krabber of schuurmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een zogenaamd 'verfkrabbertje' biedt daarin meestal wel 'n oplossing...

Toegevoegd na 1 uur:
Dàn is water èn 'n krabbertje de remedie mevrouw Van den Berg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met verfafbijt zou het moeten lukken, maar als de verf echt in het hout is getrokken en er niet op zit, wordt het erg lastig, ook van belang is welke soort verf het is, op terpentine basis of watergedragen verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, ja een beetje wel he, maar we kennen de situatie niet, een verfkrabbertje zal ook niet zo maar lukken, of je krijgt krassen in het hout,
En is het kaal hout, of zit er velf op, of lak of beits?
Moet je dan een verfbrandertje voor kopen, of een fohn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om Latexverf op waterbasis.
Probeer het met een föhn en een krabber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon met brandspiritus of bio-ethanol en een doek.Door de alcohol in deze producten verweekt de latex waardoor je deze kunt wegpoetsen.Daarna nog even na wassen met schoon water