neem sikaflex in een paar kleuren te verkrijgen,, dat is een kit/lijm. die gebruiken ze ook in de botenbouw in de vloeren. zeer goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik zou het doen met iets dat flexibel is en blijft.. zoiets als acrylaatkit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In doe het zelf zaken heb je zoiets als kneedbaar hout. Dat is er speciaal voor om kieren te dichten in hout.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe kieren in de treden zelf meestal met plamuur, en de naden tussen de treden en de zijkant van de trap met acrylaatkit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wil je de trap schilderen,neem dan kit die overschilderbaar is.
je kunt ook houten latjes tegen de kieren spijkeren/lijmen.
er zijn van die driehoekige latjes te koop,passen zo in de kiertjes.
zelf vindt ik kit niks,meest krimpt het na bepaalde tijd.ik ging voor houten latjes...succes met de trap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gupa is het spul dat je gebruikt bij het wegwerken van kieren bij hout. Het is kneedbaar hout dat geschikt is voor het dichten van kleine gaten en scheuren. Het is krimpvrij en geschikt voor zowel binnen als buiten.

Toegevoegd na 59 minuten:
Je stopt dat spul (te verkrijgen op kleur), na even kneden in de kier. Strijkt het af met een vochtig plamuurmes en laat het uitharden. Licht schuurpapiertje eroverheen. Indien nodig, aflakken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om deze vraag goed te beantwoorden zou u wat meer info moeten geven. Wordt de trap hierna geschilderd? Of wordt er een vloerbedekking overheen gelegd?
De naden vullen met een acrylkit of een dichtkit is een uitstekend middel om af te dichten. Daarna kan er geverfd worden. Als het een hardhouten trap is die blank gelakt moet gaan worden is Gupa het product wat u het beste kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acrylaatkit is prima voor het afdichten van voegen en naden in een houten trap. Deze kit is elastisch en kan het uitzetten en krimpen van hout goed opvangen,ook snel drogend en overschilderbaar. Laat zich ook goed schuren
dit in verband met het schilderwerk. Als je diepe naden en kieren hebt kun je beter meerdere keren een voeg afkitten
dit in verband met het indrogen van de kit. Maar je krijgt dan wel mooie egaal afgewerkte voegen